Deze vreemde Coronatijd heeft het thuiswerken echt op de kaart gezet. Het is inmiddels onderdeel geworden van “het nieuwe normaal”

Veel bedrijven hebben dat inmiddels technisch allemaal goed ingeregeld, of zijn daar nog druk mee bezig. De hardware is geregeld, of de medewerkers werken op hun privé devices. De benodigde apps zijn geïnstalleerd en werken naar behoren. Er is zelfs gedacht aan de cyberveiligheid.

Maar… hoe zit het met de fysieke thuiswerkplek? Weet jij als werkgever hoe jouw werknemer er eigenlijk bij zit?

Ook wanneer jouw medewerkers thuiswerken vanwege Corona moet jij als werkgever ervoor zorgen dat de arboregels ook op de thuiswerkplek  goed worden nageleefd om gezondheidsklachten te voorkomen. Het is zelfs de zorgplicht van de werkgever.

Maar jij als werkgever kan uiteraard niet bij al jouw werknemers gaan controleren of de werkplek aan de arbowetgeving voldoet.

Was jij hier van op de hoogte? Zo ja, hoe heb je het dan geregeld?